Złość: Jak sobie z nią radzić ?

Uruchom wyobraźnie

W stresującej chwili, gdy trudno ci złagodzić myśli i podjąć odpowiednią decyzję, musisz na moment usiąść i wyobrazić sobie swoje miejsce „szczęśliwości”. Zastanów się nad miejscem, które cię relaksuje, rozluźnia. Czy pamiętasz te melodie, zapachy, pejzaże? Wywołaj ten obraz w głowie. Właśnie tak uspokoisz ciało i umysł, uregulujesz oddech. Odzyskasz jasność myślenia.

Frustracje

Opowiedz o swoich odczuciach komuś zaufanemu: kumplowi, partnerowi, małżonce. Czasami wykrzyczenie tego, co nas boli, dotyka, jest idealnym wyjściem na zyskanie wewnętrznego spokoju. Nie zapominaj tylko, że nie chodzi w tym miejscu o „wylanie złości” na kogoś, na wyładowaniu emocji na nim, lecz o odszukanie odpowiedniego słuchacza, który wysłucha naszych żali.

Złość: Jak sobie z nią radzić ?

Poszukaj pomocy terapeuty

Rozmowa z wyspecjalizowanym terapeutą może pomóc w zlokalizowaniu przyczyny gniewu i stresu, a także w opracowaniu właściwszych sposobów radzenia sobie z nimi. Często rzeczywiście warto zaufać fachowcowi.

Bądź fit

Tkwienie w miejscu i wyolbrzymianie trudności nie ułatwia w ich rozwiązaniu. Wręcz odwrotnie, potrafi wywoływać w nas coraz mocniejszy niepokój i nerwowość. Joga, łatwe, rozciągające ćwiczenia, a poza tym taniec są w stanie udzielić pomocy w uwolnieniu napięcia wewnątrz nas.

Humor

Jeśli znajdujesz się w tremującej sytuacji, np. utknęłaś w zatorze drogowym, i masz wrażenie, że gniew i złość biorą nad tobą górę, spójrz na to, co znajduje się dookoła ciebie. Poszukaj czegoś, co zajmie Twoje myśli, pozwoli ci się opanować, pośmiać.

Mantruj

Powielanie odprężającej frazy jest w stanie pomóc w trudnych chwilach. Możesz mówić je na głos lub w myślach. Zorientujesz się, że po pewnym czasie twoje samopoczucie wzrośnie w znacznym stopniu. Trzeba sobie skomponować listę takich wyrażeń w notatniku w komórce i sięgać po nie w denerwujących sytuacjach.

Określ źródło gniewu

Jeśli systematyczne dojazdy do pracy sprawiają, że czujesz rozdrażnienie i jesteś sfrustrowana, postaraj się pojechać inną drogą lub szybciej wychodzić do pracy. Jeśli twój współpracownik jest głośny i dużo mówiący, przynieś do pracy słuchawki i słuchaj muzyki. Zwyczajnie znajdź źródło irytacji i frustracji, a później odszukaj rozwiązanie, które pozwoli ci ukoić to napięcie.

Zmień perspektywę

Momenty wielkiego stresu są w stanie zniekształcić twoje rozumienie rzeczywistości. Niekiedy powinno się zwolnić, nabrać dystansu. Spróbować zerknąć na jakiś problem z innej perspektywy. Takie przyjrzenie się problemowi z różnych stron, jest w stanie prowadzić do interesujących i nieprzewidzianych efektów.

Zmiana otoczenia

Jeśli coś cię rozdrażniło w pracy lub w mieszkaniu, zrób sobie krótką przerwę. Udaj się na przechadzkę. Obejdź dom dookoła. Pooddychaj rześkim powietrzem. Gdy już wrócisz twój mózg będzie wyciszony, ciało mniej spięte. Wygenerujesz obiektywniejszą perspektywę problemu, z którym musisz się zmierzyć.

Oddech

Jeśli skupimy się na nabieraniu powietrza, wykonując powolne, dostosowane oddechy, nasze ciało i mózg się uspokoją. Skup się na oddychaniu. Możesz co więcej w głowie nadawać mu rytm: wdech – wydech. Jeśli dasz radę, komfortowo usiądź, pozwól szyi i ramionom w pełni się odstresować. Oddychaj głęboko przez nos, wydychaj powietrze przez usta. Poświęć uwagę na unoszący się brzuch.

zamów wróżbę jak zamówić moją wróżbę